Montare MFA | Dificultate: medie

Calculatorul de bord este deosebit de util pentru a afla consumul mediu, consumul instantaneu, temperatura de afara si alte functii utile. De asemenea un tahometru numeric da un plus de eleganta masinii. Astfel ca am decis sa inlocuiesc vechile ceasuri cu tahometru mecanic, cu noi ceasuri cu numarator electronic si computer de bord. Operatiunea este de o dificultate medie si presupune achizitia urmatoarelor repere:

- ceasuri cu computer de bord si tahometru electronice;
- maneta cu MFA si stergatoare temporizate;
- optional releul numarul 99 din blocul de relee si sigurante (pentru temporizarea stergatoarelor);
- cablul cu 4 fire de conectare a manetei cu MFA la panoul de sigurante si relee;
- cablul de conectare a ceasurilor la panoul de sigurante si relee (la un capat mufa alba 28 pin, la celalalt 2 mufe albastre);
- senzorul de viteza de pe cutia de viteze (mufa senzorului are 3 pini);
- un fir de la calculatorul masinii la panoul de sigurante si relee;
- sonda de temperatura exterioara (se poate omite daca nu se doreste afisarea temperaturii exterioare in display).

Daca celelalte operatii sunt relativ simple, cel mai greu este de tras firul de la calculatorul masini la panoul de sigurante si relee la conectorul pereche. Intai trebuie identificat care pin din calculatorul masinii raspunde de consumul instantaneu al masinii. Pentru motorul de 1.8 litri, tip ABS, acest fir este numarul 27 de la conectorul pentru ECU. De preferat, se recupereaza cat mai mult din instalatia electrica a masinii donatoare, pentru a nu se umbla cu improvizatii.